לא תמיד צריך לדרוש משמורת משותפת

גבר – משמורת משותפת אינה תמיד לטובתך
 נכון הוא שעל פי ההלכה החדשה של בית המשפט העליון, משמורת משותפת או חלוקת זמן הורי משותפת עשויה לצמצם עד לאפס את דמי המזונות שישלם האב לידי האם. אך, האם אתה באמת בנוי לטפל בילדיך מחצית מהזמן? האם סידור כזה יהיה לטובת הילדים במקרה שלך? ובכלל, לא תמיד סידור כזה יעלה לך פחות משפי שהיו עולים לך דמי המזונות.

אישה – משמורת משותפת אינה תמיד לרעתך
אישה שמתגרשת בדרך כלל תהיה אישה צעירה או צעירה יחסית שתהייה מעוניינת בזוגיות שניה. דמייני מצב שבו מחצית מהשבוע את חופשיה לגמרי, לא רק בערבים אלא גם ממטלות היום הקשורות בגידול הילדים. נשמע טוב? שנית, אם תשתחררי ממוסכמות מקובלות (שכנות וחברות), לא פעם תמצאי כי הכסף שחוסך לך בפועל הסידור הזה, הנו די משמעותי. גם אם הוא נמוך במעט מדמי המזונות שהיית יכולה לקבל (ולא תמיד הוא נמוך יותר) עדיין כדאי לך. גם כלכלית.

זאת טעות לחשוב שהבקשה למשמורת משותפת תביא לחסכון במזונות – מקובל לחייב אבות לשלם דמי מזונות, גם במשמורת משותפת, אם כי הסכומים יהיו בדרך כלל נמוכים בכ-25% מהסכומים הרגילים. עם זאת, הילדים גם נמצאים אצל האב 25% יותר והעלות שלהם גדולה אפילו יותר, ולפעמים בהרבה מתשלום מזונות.

בנוסף, כדאי לדעת שתשלום המזונות הוא ע"פ ההלכה וזו קובעת כי המזונות האבסולוטיים הם על האב עד גיל 15. לכן לא ניתן באמת להימנע מתשלומי מזונות.
משמורת משותפת לא מתאימה לכולם, מסרבלת את הסכם הגירושין ובעצם מדובר יותר בסמל סטטוס מיתרון של ממש. ב

בפועל, לאב עובד המעוניין להיות מעורב מאד בחיי ילדיו מספיקים הסדרי ראיה נרחבים. לינה פעמיים באמצע השבוע וכל סופ"ש שני. אין הבדל ממשמורת משותפת (בעצם ארוחת ערב אחת בלבד), והסידור מבטיח הרבה פחות צרות.

כתבו לנו

גלילה למעלה
Play Video
דילוג לתוכן