רבני או משפחה איפה כדאי לי לתבוע?

גבר – לא תמיד בית הדין הרבני
התפיסה שגבר תמיד צריך לרוץ לביה"ד הרבני אינה נכונה. לא פעם, דווקא לגבר, עדיף להקדים ולפנות לבית המשפט לענייני משפחה. מומחה לדיני משפחה – לאחר שישמע את פרטי המקרה הספציפי שלך – יידע לייעץ לך לאיזו ערכאה לפנות.

נשים – לא תמיד בית המשפט לענייני משפחה
לא פעם פוסקים בתי דין רבניים כי למשל, עקב זניחתה של האישה לטובת אישה אחרת היא זכאית למלא כתובתה. מדובר לעיתים בסכומים משמעותיים ביותר. להשוואה: עבור בית המשפט לענייני משפחה, בגידתו או עזיבתו של אחד מבני הזוג בדרך כלל לא יהיו פקטור. כתובה, אף פעם לא תהייה פקטור.

האם עדיף להגיש תביעת גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני?

ישנה דעה מוטעית בקרב הציבור, שלפיה בית הדין הרבני מעדיף להגן על זכויות הגבר בהליכי הגירושין, ואילו בית המשפט לענייני משפחה שומר על זכויותיה של האישה. ואולם, המציאות מורכבת יותר.

מאחר שבית הדין הרבני מבסס את קביעותיו על ההלכה העברית, ואילו בית המשפט לענייני משפחה הוא בית משפט אזרחי, אכן קיים הבדל משמעותי בין פסקי הדין הניתנים על ידי שתי הערכאות.

בעוד בית הדין הרבני יכול לקבוע מזונות לילדים בסכום נמוך יותר, הוא אף יכול לחייב את הגבר בתשלום הכתובה ואף במזונות אישה, וכן להעדיף להעניק את המשמורת לאם.

בבית המשפט לענייני משפחה, לא יחייבו גבר לשלם כתובה.

בבית המשפט לענייני משפחה, האישה לא תוכל לכפות הליך של שלום בית או דיור ספציפי (בבית המגורים של המשפחה מה שעלול לדחות ואף לסכל את מכירתו לצורך חלוקת פירות המכירה בין הצדדים)

לא תמיד יהיה כדאי לגבר לפנות לבית הדין הרבני, ולא תמיד יהיה כדאי לאישה לפנות לבית המשפט לענייני משפחה

כתבו לנו

על כן, אין תשובה חד משמעית לשאלה היכן כדאי לכרוך את התביעות הקשורות להליך הגירושין.

הדבר תלוי בנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה. חשוב להבין את ההשלכות של כל אחת מהערכאות המשפטיות, משום שיכולות להיות לכך השפעות מרחיקות לכת בקביעת חלוקת הרכוש, המשמורת והמזונות.

גלילה למעלה
Play Video
דילוג לתוכן